Condicions de gestió
Definicions:
- Sol·licitant: Es considerarà com a SOL·LICITANT, d'ara endavant, tota Persona Física major d'edat, Societat, Empresa, Associació o qualsevol altra entitat que desitgi contractar els Serveis oferts a través del web www.RegistroCivil.es .
- RegistroCivil.es: El portal RegistroCivil.es és un portal web gestionat a través de l'entitat REGISTROS Y SERVICIOS INTEGRALES SL, amb CIF B09987512, dedicat a la gestió de tramitacions relatives a dades de bases públiques com Registres Civils, Jutjats de Pau i ajuntaments del territori espanyol.
1. Condicions de Contractació
Aquestes condicions legals regulen el procés de contractació al web www.RegistroCivil.es.
L'adquisició de qualsevol dels serveis oferts en www.RegistroCivil.es, implica l’acceptació d’aquestes condicions legals de contractació, les condicions d’ús i la política de privacitat, així com el ple coneixement per part de l’usuari que el servei és ofert per l’entitat privada REGISTROS Y SERVICIOS INTEGRALES SL.
RegistroCivil.es informa l'usuari que l'idioma escollit per a la celebració d'aquest contracte electrònic és el castellà i que no està previst l'emmagatzematge del mateix per un tercer de confiança encara que www.RegistroCivil.es sí emmagatzema un registre de totes les comandes realitzades pels seus clients. Si ho desitja, pot imprimir o copiar aquesta pantalla per conservar aquestes condicions legals.
Tots els dades personals introduïts en aquest web per a la consecució de la informació sol·licitada són tractats d'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD), i al Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril (“Reglament General de Protecció de Dades” o “RGPD”), són utilitzats exclusivament per a l'objectiu de la tramitació, enviament i facturació dels certificats. En cap concepte seran utilitzats per a campanyes publicitàries, ni enviaments no relacionats amb la tramitació concreta que hagi motivat el seu tractament. Pot obtenir més informació al respecte a la secció Política de privadesa.
2. Informació del servei
2.1 Garanties del processament de dades
Tots els dades personals introduïts en aquest web per a la consecució dels certificats sol·licitats són tractats d'acord amb la Llei Orgànica de Protecció de Dades LOPD, i són utilitzats exclusivament per a l'objectiu de la tramitació, enviament i facturació dels serveis contractats.
Les seves dades seran exclusivament cedides quan sigui necessari per a la correcta tramitació del servei sol·licitat, sent transmès al Ministeri de Justícia, Registres Civils, Jutjats de pau, o gestors personals encarregats de la consecució de certificats.
Tots els dades són enviats i emmagatzemats de manera segura al nostre servidor, mitjançant un certificat SSL de xifrat de seguretat, per la qual cosa les seves dades, tant les personals com especialment les seves dades de pagament, tenen un tractament legal garantit i segur.
Per a una informació més detallada així com per conèixer tots els drets que el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril (“Reglament General de Protecció de Dades” o “RGPD”) li atorga, pot visitar la secció Política de privadesa.
2.2 Terminis de lliurament
Els terminis d'enviament dels certificats són orientatius i mai poden ser garantits degut a que els temps d'emissió dels certificats i la signatura per l'encarregat del Registre Civil / Jutjat de Pau depenen de canvis en el funcionament d'aquestes entitats així com saturació puntual de sol·licituds, problemes tècnics i/o altres qüestions alienes al control del portal RegistroCivil.es
Els terminis, per tant, no són vinculants i el procés de cancel·lació per retards en l'obtenció del mateix es regeix pel punt tercer d'aquestes condicions de gestió. El sol·licitant accepta que www.RegistroCivil.es no és responsable dels retards en la consecució dels certificats per part dels Registres Civils o Jutjats de Pau competents.
El sol·licitant accepta que www.RegistroCivil.es no és responsable dels retards/extravios de la documentació durant l'enviament, finalitzant la responsabilitat legal i gestora un cop els certificats hagin estat enviats, considerant-se el servei finalitzat un cop s'han enviat els documents.
El sol·licitant accepta que els retards/extravios de la documentació durant l'enviament són responsabilitat de l'entitat de transport dels documents, podent reclamar el sol·licitant directament a l'empresa de transport amb el codi de seguiment personalitzat de l'enviament en cas d'un enviament certificat. Si el sol·licitant va escollir l'opció d'enviament ordinari sense seguiment no disposarà de número de seguiment per reclamar.
2.3 Finalitats dels certificats
La finalitat del certificat pot ser sol·licitada pel Registre Civil corresponent per a la correcta emissió del seu certificat, per la qual cosa en cas de no haver-se exposat aquesta raó es sol·licitarà al client l'especificació de la mateixa.
Els certificats de naixement expedits per a la primera obtenció del DNI (Document Nacional d'Identitat) o passaport, tenen un tractament especial per la qual cosa és OBLIGATORI l'especificació d'aquest fi. En tal cas, el nombre de còpies que es pot sol·licitar és només d'una, sent emesa a tal efecte de primer DNI o PASSAPORT sense possibilitat de còpia addicional. En cas de pèrdua o extraviament d'aquesta còpia és necessària una denúncia de robatori o extraviament per poder obtenir una nova còpia del Registre Civil o Jutjat competent.
2.4 Falta de dades, impossibilitat d'expedició, dades incorrectes o certificats de publicitat restringida
En cas que per un error o desconeixement del sol·licitant, la sol·licitud no es faci amb les dades correctes i per tant el registre civil, jutjat de pau, ajuntament, etc. indiqui que amb aquestes dades enviades no es troba el fet a certificar, ens posarem en contacte amb el sol·licitant mitjançant email o el seu telèfon (utilitzant les dades de la sol·licitud) per sol·licitar-li que rectifiqui aquesta informació sense cap cost.
El sol·licitant disposa de 20 dies naturals per respondre a aquesta comunicació i aportar la informació correcta o que faltés, podent ser el tràmit gestionat fins a 3 registres civils diferents si té dubtes del lloc del fet, estant aquesta triple gestió inclosa en el cost inicial de la sol·licitud.
Passats aquests 20 dies naturals sense resposta del sol·licitant o en cas que el fet no s'hagi trobat en cap de les 3 localitats addicionals indicades pel sol·licitant, es tancarà l'expedient de sol·licitud donant el servei de gestió del certificat per finalitzat i sense possibilitat de devolució de l'import mitjançant dret de desistiment en ser un tràmit finalitzat.
Els certificats per a l'obtenció de DNI només es poden sol·licitar una vegada. En cas de contractació dels nostres serveis per gestionar aquest certificat i les autoritats adverteixen que no es pot perquè ja s'ha expedit anteriorment, el client perd el dret de sol·licitar devolució ja que la gestió es considera finalitzada davant la impossibilitat d'aconseguir una segona còpia per responsabilitat del client.
2.5 Certificados de publicidad restringida / datos protegidos
Si la gestió del certificat ha arribat al seu punt final però el certificat sol·licitat no es pot enviar per correu postal perquè es tracta d'un certificat de PUBLICITAT RESTRINGIDA, la gestió es considerarà finalitzada en haver-se realitzat tot el tràmit viable per la nostra part i no existirà la possibilitat de cancel·lació del servei en ser el sol·licitant el responsable de conèixer que aquest certificat contenia DADES SOTMESES A RÈGIM DE PROTECCIÓ ESPECIAL (CAPÍTOL SEGON de la Llei 20/2011, del Registre Civil).
Aquest certificat protegit podrà ser enviat al Registre Civil més proper al domicili del sol·licitant, però només podrà ser recollit per l'inscrit o els seus representants legals. Si l'inscrit ha mort, l'autorització per accedir a les dades especialment protegides només podrà efectuar-la el Jutge de Primera Instància del domicili del sol·licitant, sempre que justifiqui interès legítim i raó fundada per demanar-ho.
Recordem que en base a l'article 83 i 84 de la Llei 20/2011, del Registre Civil, els certificats protegits i de publicitat restringida són entre altres: els que inclouen informació de filiació adoptiva i la desconeguda, rectificació del sexe, causes de privació o suspensió de la pàtria potestat, matrimoni secret, legajo d'avortaments, canvis de cognom autoritzats per ser víctima de violència de gènere o el seu descendent, així com altres canvis d'identitat legalment autoritzats.
3. Cancelaciones y devoluciones
Las cancelaciones y devoluciones de los servicios contratados se rigen por la Ley española 3/2014, de 27 de marzo, por la que se modifica el texto refundido de la Ley General para la Defensa de los Consumidores y Usuarios y otras leyes complementarias, aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2007, de 16 de noviembre. En base a dicha ley y su artículo 97, se informa al solicitante de los derechos y obligaciones de la actual contratación.
El sol·licitant del servei confirma en realitzar el pagament de sol·licitud que el seu desig és la tramitació des d'aquest mateix moment, acceptant de manera expressa que l'inici de la tramitació sigui durant el termini de desistiment previst en l'article 104.
En base a l'article 103 d'aquesta Llei, el sol·licitant perdrà el dret desistiment quan la tramitació hagi estat executada en la seva totalitat per part de RegistroCivil.es.
Es considera la tramitació completada en la seva totalitat, i per tant no existeix la possibilitat de desistiment i devolució quan els documents hagin estat enviats, ja que això suposa haver completat el servei en la seva totalitat per part de la gestora RegistroCivil.es, independientemente de que el solicitante acepte o no la recepción de la documentación a su llegada a su domicilio, o esta lleve un retraso/extravío responsabilidad de la empresa de transporte.
En base a l'article 108.3 de la mateixa Llei, quan no s'hagin finalitzat tots els passos per a l'obtenció del certificat i aquest no hagi estat enviat, el sol·licitant podrà exercir el dret de desistiment, sent cobrat per RegistroCivil.es la part corresponent a la primera fase ja finalitzada de creació d'expedient, registre de sol·licitud, assignació al gestor professional i començament de la gestió, la qual té un cost total de 9,13 euros (IVA inclòs) per sol·licitud.
En cas que s'hagi realitzat la contractació de serveis addicionals com la «gestió preferent» en el Registre Civil Central, aquests costos no podran ser reemborsats si és un servei que ja s'ha realitzat per part dels nostres gestors. En el cas dels certificats de publicitat restringida, es regirà pel punt 2.5 d'aquestes condicions de gestió.
La resta de l'import abonat en la sol·licitud, comprès per tant pel total pagat menys els 9,13 euros i el servei de «gestió preferent», serà reemborsat al sol·licitant pel mateix mètode de pagament utilitzat en la contractació del servei, sent el termini de reintegrament de 15 dies per part de RegistroCivil.es.
Per exercir el dret de desistiment és obligatori i necessari fer la sol·licitud expressa per correu electrònic. El termini màxim per sol·licitar la devolució és de 18 mesos des del moment de la contractació.
4. Confidencialitat i ús
Les comunicacions entre RegistroCivil.es i el sol·licitant tenen caràcter privat i confidencial i només per a la persona a qui van dirigides, podent contenir informació confidencial i subjecta al secret professional, la divulgació de la qual no està permesa per la llei.
La distribució, còpia o utilització d'aquests missatges, o de qualsevol document adjunt al mateix, sigui quina sigui la seva finalitat, estan prohibides per la llei.
Els correus electrònics poden no ser segurs d'accés a tercers, per la qual cosa no garanteixen la confidencialitat ni la correcta recepció dels mateixos, ja que poden ser interceptats, manipulats, destruïts, arribar amb retard, incomplets o amb virus. RegistroCivil.es no es fa responsable de les alteracions que poguessin fer-se al missatge un cop enviat.
La informació subministrada al SOL·LICITANT és per al seu ús exclusiu i únic, per la qual cosa aquest està obligat a mantenir total confidencialitat en relació amb les dades i informació transmeses. El SOL·LICITANT no podrà cedir aquesta informació o part de la mateixa a tercers sense el consentiment previ i per escrit de RegistroCivil.es. Aquestes obligacions de confidencialitat subsistiran encara després de finalitzar les seves relacions amb RegistroCivil.es. El SOL·LICITANT serà, per tant, responsable de qualsevol mal ús o filtració que es produeixi entre el seu personal o qualsevol tercer al qual hagi comunicat la informació.
5. Responsabilitat
RegistroCivil.es garanteix tant la legitimitat de les fonts utilitzades en l'elaboració dels seus serveis d'informació, com els procediments i accions encaminats a la seva creació, i la legalitat de la cessió de les dades de caràcter personal conforme a la Llei 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal. No obstant això, el SOL·LICITANT s'obliga a l'observança del que s'estableix en aquesta Llei. Encara que RegistroCivil.es dedica el major esforç i cura per tractar que la informació subministrada sigui correcta i fiable, a causa:
- de la gran quantitat de material amb què treballa RegistroCivil.es per recopilar la informació
- al fet que la informació s'elabora a partir de les dades subministrades per fonts sobre les quals RegistroCivil.es no sempre té control i la verificació no sempre és possible.
- a la possibilitat d'error, RegistroCivil.es no garanteix la correcció de la informació subministrada ni respon de possibles errors o omissions. En conseqüència, el SOL·LICITANT no podrà exigir responsabilitat alguna pels danys i perjudicis derivats d'errors i/o incorrecció o inexactitud en la informació subministrada.
RegistroCivil.es no serà responsable per qualsevol dany o pèrdua resultant de negligència, retard o error per la seva banda o dels seus directius, empleats i agents al procurar, transmetre o subministrar la informació objecte del present contracte, ni en prestar els serveis contractats.
La responsabilitat de RegistroCivil.es respecte dels danys causats mitjançant negligència greu, així com la indemnització de danys i perjudicis i abonament d'interessos en cas de manca de compliment, no excedirà en cap cas, per pacte exprés de les parts, de la totalitat de les quantitats pagades pel SOL·LICITANT a RegistroCivil.es.
6. Obligacions del sol·licitant
El SOL·LICITANT haurà d'abonar el cost dels serveis contractats, així com col·laborar en tot moment amb RegistroCivil.es, proporcionant els documents i informacions sol·licitats, que seran emprats per a la prestació dels serveis contractats. El SOL·LICITANT respondrà de la veracitat, exactitud o omissió d'informació o documents subministrats. Els temps d'execució dels serveis quedaran suspesos en el moment de sol·licitud d'informació o documentació al CLIENT, reanudant-se una vegada aquesta hagi estat subministrada de manera completa.
RegistroCivil.es es compromet a intentar contactar per correu electrònic fins a 3 vegades amb el SOL·LICITANT en cas que sigui necessària informació addicional per a la tramitació efectiva de la sol·licitud. Si el SOL·LICITANT fa cas omís als requeriments i no contacta amb RegistroCivil.es en el termini de 30 dies, la sol·licitud passarà a considerar-se finalitzada legalment per impossibilitat de tractament.
7. Passarel·la de pagament
El mitjà de pagament ofert a la pàgina web és una plataforma internacional de pagament segur i confidencial, anomenada STRIPE, per la qual cosa RegistroCivil.es declina qualsevol tipus de responsabilitat en els problemes que poguessin derivar de la utilització d'aquest sistema STRIPE o plataformes alienes a RegistroCivil.es.
RegistroCivil.es es reserva el dret a rebutjar una comanda quan tingui fundades sospites de frau.
8. Llei aplicable i jurisdicció
Les Condicions d'ús i gestió i la sol·licitud de servei es regeixen per les lleis espanyoles. En cas de sorgir conflicte o discrepància en relació amb l'aplicació o interpretació d'aquestes condicions generals, les parts realitzaran tots els esforços raonables per resoldre amistosament les seves controvèrsies, sotmetent-se en defecte a Arbitratge, obligant-se les parts de manera expressa a complir lLaudo arbitral que en el seu dia es dicti, i tot això amb excepció de les accions que contractual o legalment hagin de resoldre's pels jutjats i Tribunals de la jurisdicció ordinària.
A aquests efectes les parts disposen que l'Arbitratge serà administrat pel Tribunal Arbitral de Marbella, que designarà un sol àrbitre. L'Arbitratge tindrà lloc a la ciutat de Marbella.
A només efectes de formalització judicial de l'Arbitratge, així com per a la resolució d'aquelles accions que contractual o legalment hagin de resoldre's pels Jutjats i Tribunals, les parts es sotmeten expressament a la jurisdicció de Marbella, amb renúncia, així mateix expressa, a la invocació de qualsevol altra jurisdicció, material o competència territorial.