Què és el Registre Civil Central?

Registre Civil Central: Funcions i Competències

El Registre Civil Central, dependent del Ministeri de Justícia, s'encarrega d'inscriure una varietat de fets i actes per als quals no hi ha una competència específica assignada a altres registres. Entre les seves principals funcions s'inclouen:

  • Inscripció de fets no competents a altres registres: S'ocupa d'aquells esdeveniments que no corresponen als Registres Municipals, Consulars o altres registres especialitzats.
  • Duplicats d'inscripcions consulars: Registra els duplicats d'inscripcions consulars, incloent naixements, matrimonis i defuncions que han estat efectuat en els Registres Consulars, però que han de ser registrats a Espanya conforme a la legislació vigent.
  • Duplicats d'inscripcions de naixements: Inclou les inscripcions de naixements que, tot i haver ocorregut a l'estranger, s'han registrat en els Registres Municipals segons les disposicions legals.
  • Modificacions judicials i càrrecs tutelars: S'encarrega dels duplicats de les inscripcions relacionades amb la modificació de la capacitat d'obrar, la constitució i modificació de càrrecs tutelars, la pròrroga o rehabilitació de la patria potestat, i les mesures judicials sobre la guarda o administració d'incapacitats i menors no subjectes a patria potestat. També s'inclouen els registres de patrimonis protegits i la designació i modificació d'administradors dels mateixos, segons la Llei 1/2009 de 25 de març.
  • Matrimonis secrets: Inscriu els matrimonis que es mantenen en secret, assegurant la seva correcta documentació i tractament conforme a la normativa.
  • Procediment en cas de competència consular: Quan un registre consular és competent, però el sol·licitant està domiciliat a Espanya, s'ha de fer primer la inscripció al Registre Civil Central i, posteriorment, traslladar la inscripció al Registre Consular corresponent.

Aquest registre centralitza i coordina la inscripció d'esdeveniments i actes civils que requereixen un seguiment especial o que no poden ser gestionats pels registres locals o consulars, garantint així la integritat i l'accessibilitat de la informació civil rellevant

Desitja sol·licitar un certificat inscrit al Registre Civil Central?

Si el que desitja és contractar el servei professional de gestió de certificats oficials a distància que ofereix RegistroCivil.es, a continuació, disposa dels enllaços als tràmits que pot contractar a través del nostre portal:

Quins fets hi ha inscrits al Registre Civil Central?

Registre Civil Central: Funcions i Responsabilitats

El Registre Civil Central, que opera sota la supervisió de dos Magistrats i amb el suport de dos secretaris Judicials, està compost per funcionaris de l'Administració de Justícia. Aquest organisme té competències específiques en el registre de diversos esdeveniments crucials relacionats amb l'estat civil de les persones. Les principals funcions del Registre Civil Central inclouen:

  • Naixement d'espanyols a l'estranger: Inscripció dels naixements de ciutadans espanyols ocorreguts fora d'Espanya.
  • Naixements d'estrangers amb nacionalitat espanyola: Registre de naixements d'estrangers que adquireixen la nacionalitat espanyola.
  • Naixements i adopcions a l'estranger: Inscripció de naixements i adopcions realitzades fora del país, sempre que impliquin ciutadans espanyols o es realitzin en el context de l'adquisició de la nacionalitat espanyola.
  • Modificacions de nacionalitat i veïnatge: Actualització dels registres relacionats amb canvis en la nacionalitat i veïnatge de persones nascudes a l'estranger.
  • Matrimonis celebrats a l'estranger: Inscripció de matrimonis entre espanyols o de persones que obtenen la nacionalitat espanyola després de l'enllaç, sempre que el matrimoni s'hagi celebrat fora d'Espanya.
  • Matrimonis secrets: Registre de matrimonis que es mantenen en secret per raons específiques.
  • Defunció d'espanyols a l'estranger: Registre de defuncions de ciutadans espanyols ocorregudes fora del país.
  • Defunció d'estrangers en servei de les Forces Armades o de Seguretat espanyoles: Inscripció de defuncions de persones de nacionalitat estrangera fallegudes en servei de les Forces Armades o de les Forces de Seguretat espanyoles, sempre que el falleixement ocorri durant una missió o operació fora d'Espanya.

Aquests registres asseguren la correcta documentació i legalització d'esdeveniments importants en la vida de les persones, tant dins com fora del país, i faciliten l'actualització i manteniment de les dades rellevants en l'àmbit civil.

Cistella de compra
caCatalà